4.05.2013

KOPPARHJÄRTA





är en sucker för byredo | goaste’ koppen i vitt & koppar : indiska | vacker kristalltvål från marocco





mars sista, - & aprils första dagar.
de försvinner snabbt med ett skyddat hjärta.
jag stänger om mig lite grann för att orka packa det sista i lådor,
flytta, - & nästan trolla bort 200 kvadrat hem,
eller åtminstone en halva av det;
till ett mer tillfälligt kamperande.

men på den sista dagen, städ-dagen, släpper fästena

och tårarna är stilla, tysta,
när jag går genom skrutthusets alla vita rum, 
nu helt tomma, rymmande bara sol-ljus.
det är skönt att den sista tidens nätter där,
de som var så genomsvarta av sorg, 
inte ens går att ana.
kanske är det effekten av fyra månaders bearbetning,
upplösningen av ett mörker, denna ödslighet,
men så full av ljus.





  i mitt nya lilla hem / studio hänger ett par lace longhorns från love warriors (fast hornen är av här) |
vackraste ’koftan’ jag någonsin ägt är beströdd med koppar-paljetter och längtar efter solkysst hud & slitna blå jeans




jag letar mig tillbaka till lusten för fotograferandet.
kameran har väntat tålmodigt på mig
och sakta närmar vi oss varandra igen. 
alla bilder för fira s/s 13 är inlämnade
och några finns i katalog-form vilken dag som helst.

jag gör lite ansiktslösa självporträtt, försöker hitta fokus.
det är jätte-svårt det här med att dela med sig
av det som pågår just nu, i mig.

hur mycket ska man? ska man alls?

plötsligt gör jag det lite grann ändå,
för att det är sanningen. för att det också är jag. 
men ibland är här också bara tyst. 
då vet Ni att orden inte räckt till.
tack för att Ni, när Ni finner dem, 
- lämnar efter Er Era.





 självporträtt svartvitt i lightbox | gammal skatt : kodak | spets : johnny was










kärlek till Er,


h





17 kommentarer:

  1. Fina Hannah, det är lite julafton varje gång Du gör något nytt...med eller utan ord. Båda går så bra, så. Det är inte alltid lätt att känna efter hur mycket man är bekväm med att dela, men från mitt perspektiv har Du ett sätt att berätta som liksom lite fjärilslätt landar på det svåra och sen lyfter igen. Du berättar, men utan att riva sönder med för många ord...♥ Det är så fint att läsa. Och fint att se (inte bara höra) att det ljusnar där borta hos Dig. Kram/Joanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. tusen tack för Dina fina ord, joanna..
      det betyder verkligen något för mig
      att Du gav feedback på just den känslan
      kring att dela med sig, ~ & att Du sedan
      beskriver det så att man blir varm om
      kinderna & mjuk runt hjärtat..

      .. tack. tack för att Du tänkte & skrev
      ner det..

      kärlek !

      Radera
  2. Och jag har inget. Inget vackert att säga just nu.
    Men jag ser på dig och dina foton och vet att det inte behövs.
    det vackra är ju precis just där.
    och att du är igenom nu.. förbi.. på väg.
    vackert bara det.

    Ta hand om dig finaste H.

    Kram C

    SvaraRadera
  3. Finns ingens ord jag hellre läser eller bilder jag hellre ser än just dina... så rakt igenom vackert att du känns som en saga.
    Så tack för allt som du delar med oss...

    Kram Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. nä men .. T A C K !
      nu vart hjärtat sådär
      alldeles mjukt igen..

      Radera
  4. Ta hand om dig! :-)

    Din nya header fick mig att le - spets och kamera i hand har jag på min header också men trots de gemensamma nämnarna ser de så olika ut. Det är ju det som är så fantastiskt med fotografering, hur "samma" kan bli så olika. Gör mig glad varje gång! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack, ~ det är precis vad jag
      fokuserar på nu.. :)

      blev nyfiken, ~ & letade mig
      vidare till Din blogg & bild;
      helt underbar ! så härligt
      som bara retro kan bli !

      Radera
    2. Tack, vad glad jag blir! :-)

      Radera
  5. Härliga ord! Och fina bilder! Du verkar vara väldigt fin på insidan också! Kram och go helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. vilken fin komplimang & kommentar ..
      .. stort tack, angelica !

      kram, ~ & detsamma till Dig !

      Radera
  6. dina bilder med dina ord säger mer än nog, men även utan ord säger dina bilder allt.

    jag hoppas att du ska finna ro, där i ditt nya vackra hem, och jag hoppas att solens strålar når ner och lyser upp din tillvaro.

    fina hanna! kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. det gör jag verkligen bitvis,
      ~ tusen tack för att Du önskar
      mig just det !

      kram,

      h

      Radera
  7. Hur kan du ta så vackra bilder ? Hur kan dina bilder ha så mycket innehåll ?
    Jag undrar...

    Hoppas att allt blir till det bästa för dig !


    Kram
    Anci

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh, vad fint av Dig ! vilka fina ord.. tack !
      mycket ligger i betraktarens öga sägs det
      ju också, fina Du.

      stor kram till Dig,

      h

      Radera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...