3.16.2012

fredagstoner










lina spelar låtsaspiano. eller låtsasspelar piano.
och det låter förvånansvärt löjligt bra. 
trampar med solbrända fötter på pedalerna, 
trycker ner tangenter, ~ & fram toner 
som blandar sig med moves like jagger från 
i-phone’n i högtalarna, allt snabbare takt.


det är inte annat än att man längtar 
lite lite tillbaka till tiden i london. 
momo:s, china white, annabel’s.
med just sådana där solbrända fötter,
ur höga sandaletter som åkt av någonstans. 
hela china white dansar plötsligt på borden,
bland orientaliska lyktor & urdruckna mai tai’s. 










jag är så tacksam att jag har de där galna åren, 
som någon sa till mig en gång;
som champagne längs ryggraden. 
tacksam att ha skratt och dans och frihet mellan kotorna.
backbone på engelska betyder både ryggrad och mod & själsstyrka. 
just så. det gör mig stark; att jag levt så att det känns; 
bubblar pärlande, ostillbar lycka i själva stommen av mig.









kanske att man då också blir mer tillfreds med 
att mousserande i dagdricks så mycket oftare i 
stora badkaret, i vattenglas, 
med levande ljus & en dåsig kropp.









en riktigt härlig fredag önskar jag Er,
med eller utan bubbel..










± 


{modell : lina lindholm}
{make up & hår : josefin madsen ljungqvist}
{© hannah lemholt photography | spira s/s 12}







10 kommentarer:

  1. Härliga bilder, vacker klänning på en vacker modell. Frisyren så mjuk och lent flätad.
    Tack för din fredags uppdatering ;)
    Jag njuter i fulla drag som alltid med dina vackra ord.

    ♥ @nette

    SvaraRadera
  2. En underbar fredag till dig också!!
    Tack för att du bjuder på så magiskt vackra bilder. Love it!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Incredibly sensuous photography!! Great. And I love to spot one of my favorite books in the shoot - My Heart Wanders.

    SvaraRadera
  4. Otroligt vacker frisyr, och klänningen lovar sommar.
    Visst är det underbart att ha minnen att njuta av till ett glas bubbel, sirligt eller robust, kvittar vilket...
    kram EM

    SvaraRadera
  5. Hannah, your blog is like sipping a fine wine - I have to take a deep breath and savour each picture and word that you write. It's like you've taken me on a beautiful journey, x

    SvaraRadera
  6. Äsch alltså. Jag har aldrig ord här inne.

    (På bara bra sätt).

    SvaraRadera
  7. Bilderna får mig att minnas näs jag satt ute i min tonårstid och klinkade på det gamla pinaot som stod längst in i förrådet, och det hade det finaste klang man kan tänka sig. Och sjöng gjorde jag, högt och högt och tiden försvann och då och sen och endast nuet var där.


    Fantastiska Bilder, vilken inspiration du är, ett eget ord borde du få, för du inspirerar på ditt alldeles egna vis.:)
    Fortsatt finfiiinnn lördag!

    SvaraRadera
  8. äsch då, jag skrev en kommentar men jag vet inte om den kom med? ha en fortsatt fin lördag och, ja.... fantastiskt, fantastiskt fantastiskt!

    SvaraRadera
  9. Vilka otroligt vackra bilder du tar!

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...