3.20.2012

den blomstertid






{lång vit puff / bänk tine k home | stor vit keramikurna olsen & jensen : butiken}




jag smyger omkring här hemma i skrutthuset,
kikar fram mellan stora kartonger 
som plötsligt fyllt vårt hem, 
~ & nu tycks som om rama in vissa vyer. 


jag dricker kaffe med mjölk i stora vita koppen med blommönster,
glömmer hela tiden bort vart jag ställt den, 
~ & lyssnar på fullkomligt underbara feist. 


det här är ett vackert hus när vårljuset kommer. 
och i dag är en fin dag. 












jag fick en högst oväntad present av sebastian. 
jag suktade efter ett av halsbanden från marni för hm 
~ & var lite deppig när jag missade det den sedvanliga hysterin
som blir när hm har sina designer-samarbeten.

han hade bevakat det på auktion,
~ & kammat hem det. 
han är helt bud-savvy min man.  
och väldigt omtänksam. 





{n°1 vintagefynd (reflekterandes vår trappa) | n°2 andy warhol’s karta över manhattan}



och så hämtade vi två tryck som vi fått inramade 
hos världens bästa ramfarbror. 
vilken grej det är det där. 
att från ha legat i rullar i en påse, 
säkert i skälvande pappersförmodan att de 
aldrig skulle få bli omhändertagna i det här #@!!% huset,
~ så har de med hans skickliga händer blivit 
något helt annat. blivit konst.
ja, faktiskt det första som är konst på våra vita väggar.
konst som vi tycker är skön, som passar oss. 




{glasboxar habitat}




och sen’ är det ju så härligt när blomsteraffärerna 
börjar spira av skira vårblommor med de där alldeles speciella,
nästan lysande gröna stjälkarna,
som viskar om pånyttfödelse på något vis.

de här är en av mina favoriter, fritillaria, som har 
späda stjälkar att man undrar hur de ens håller sig,
~ & sina {ibland lila schackmönstrade} klockor upprätta.






.. och så här stora ranunkler, ’jätteranunkler’ helt enkelt, 
har jag aldrig sett. och kunde inte motstå. 

blomsteraffär till granne. 
farligt farligt, men härligt härligt. 

hoppas Ni haft en fin dag!


kärlek från mig.


h








13 kommentarer:

  1. Åter igen vilka bilder....hur får du det så där suddigt...och vilket hem du verkar ha...jag vill se mer....

    Kram Helena.

    SvaraRadera
  2. Åhh vilken fin gest av din man♥.
    Känner att jag måste kika in hos Olsen & Jensen oxå;) kram fina du!

    SvaraRadera
  3. Otroligt fina bilder som alltid.

    SvaraRadera
  4. Ja visst är det härligt nu när blomsteraffärerna skyltar med alla underbara färger.
    Kram Jannike

    SvaraRadera
  5. Beautiful - I love planted bulbs in spring! I have the same on my table right now!

    SvaraRadera
  6. Snälla fina Hanna, tack för din fina uppsats i ämnet tedrickande, jag villll verkligen gilla te. Jag får för mig att jag kommer känna mig lite ljuv och mystiskt när jag sitter där med min handdrejade mugg och får teångan i ögonen, för visst gör man det, känner sig lite ljuv? Men ok jag fattar grejen, börja med lite gräddiga barnsmaker så att det inte blir så gräsligt stort hopp från "vuxenvällingen" som man hinkar i sig litervis av varje dag, mmm jag fattar.

    Men sen, helt plötsligt, nämner du att du har en butik! What! Hur har jag missat det?! Jag har ju scannat varenda tag här inne flera gånger om (ooop, jag jag blev lite carried away av alla bilder och trollbindande ord). För det är väl inte magasinet du menar? Eller är det det? Va? Hm, jag måste få klarhet i det här känner jag.

    Nå ja, det var nog allt jag hade på hjärtat just idag tror jag. Hoppas du får en finfin dag och att solen värmer dig till morgonkaffet.

    Kram Eva ♥

    SvaraRadera
  7. Så fint, alltihop. Fina blommor, fina tavlor, fin man. Ja, fint.

    SvaraRadera
  8. Så fick du äntligen ditt efterlängtade halsband! Vilken raring!
    Att få inramat med passepartout (visst är det ett vackert ord!) ger ju trycken rättvisa och visst ser de glada ut, de båda.
    kram EM

    SvaraRadera
  9. Så mycket vackert här, men den första bilden är nog min favvo !

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  10. vilken man <3

    skrutthuset verkar väldigt vackert, det man ser på bilderna

    vackra vackra blommor, kan man ju aldrig få för många av *ler*

    blir glad när du kikar in hos mig, tack för fina kommentarer <3

    torsdadskramar till dig

    SvaraRadera
  11. underbart!
    jag har en fråga ang ett gammalt inlägg. du skrev ngt om foundations. att du slutat med mineralpuder och bytt mot ngt annat. kommer inte prick ihåg vad exakt. kommer bara ihåg att det lät intressant. jag känner att min nu snart 30åriga(gahaik) hud skulle behöva ngt annat. lite mer fukt. har du nga tips?
    jättefina du =)
    och jag blir så glad när du visar självporträtt, du är så vacker att man dör.
    kram

    SvaraRadera
  12. Vilka underbart vackra magiska bildet du tar, helt förtrollande... Till dessa skriver du så drömskt och poetiskt att man bara vill ha mer!
    Så vackert rakt igenom, du, dina ord och bilder.
    Tack för att du delar med dig..

    Kram Ingrid

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...