11.23.2011

med ögonen på horisonten









målet att klara den följande dryga veckan jag har framför mig av
aningen. lite. för. mycket. att hinna. och. klara
har blivit lite som en skälvande,
viskande hägring borta i en frostig horisont.


men det går. det löser sig. allt gör ju det. 
dagar som dessa; än mer viktigt med den där promenaden längs havet.
när jag tänker att jag hinner nog inte det i dag,
då är den extra behövd.
och där vi går kan jag titta till höger & se fältet av guld
där vi fotograferade lina i renhornen. hon hade ögonen på horisonten. 
där fäster jag också min blick nu.
och med några av en favoritförfattares ord,
känns det som att jag kommer på vad det handlar om igen. 


pay attention. 
be astonished. 
tell about it. 


tror vi ses senare, hoppas hinna med en pausfågel idag. 
allt gott till Er så länge !





{modell : lina lindholm}
{makeup & hår : josefin madsen ljungqvist}

{canon eos 5d mark II | canon ef 50/1,4 usm}

{© hannah lemholt photography}




6 kommentarer:

  1. Jag tycker det är så härligt med dina dagliga havspromenader. Håll fast vid dem - speciellt nu när du har som mest att göra. Det är välbehövliga pauser som gynnar allt det andra du gör. Pauser i livet är viktigt har jag lärt mig på senare tid.

    Hornbilderna är fantastisk båda två.

    Njut av havet!
    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  2. Å... detta är mina favoritbilder från dig hittills. Alla kategorier.

    SvaraRadera
  3. Hjälp! vad vackra bilder.. Underbart!

    SvaraRadera
  4. Alltså...jag är helt förälskad i dina bilder..så vackra..vackra...sagolika...

    SvaraRadera
  5. These photos are so beautiful...I love both of them

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...