11.14.2011

julros




{lina med en av de sista levande rosorna från mama & papas trädgård}




i natt när jag trevade rundor efter hostmedicin,
slogs jag 
plötsligt där i halvdunklet av att det kändes som vinter. 
som en sån’ där fortfarande lite magisk gryning precis innan jul. 
jag vet inte vad det var.
en svag doft av något. kanske en känsla bara. 

och när jag vaknade var det alldeles bestämt dags för årets 1a julros. 
de är så vackra. och vi har ju en blomsteraffär farligt nära. 
långt nattlinne, raggisar, kofta, - & uggsavstånd närmare bestämt. 
en stor vit julros fick det bli; med stråk av dovt lila. 
och jag tror att jag sakta håller på att välkomna vintern. 




{den vackraste av klänningar. som en saga. elefanthudsgrå. helt i siden. 
± underklänning i blåbärochmjölk. från forte-forte ~ cirkus.}





vi har vår 2a skrotdag av 3 här hemma.
obeskrivligt mysigt. speciellt när man har feber.
vi halkar rundor i raggisar på trägolven, 
petar in lite ved då & då så att här är sådär mjukt varmt. 
här doftar brasa & världens bästa voluspa saijo persimmon,
och man får lov att bara äta grova, nybakat frasiga surdegsbullar 
med jordnötssmör & dricka vitt te hela dagen om man vill.

jag jobbar på med julprojektet & seb spelar musik. 
det är en sån’ där sorts dag som man ska stoppa in i minnet,
- & plocka fram en dag då det känns motigt att ha eget. 

fast de blir mer & mer ovanliga de där dagarna. 
det är alldeles för mycket lycka i den andra vågskålen. 







kärlek till Er. 


h





{modell : lina lindholm}
{makeup & hår : josefin madsen ljungqvist}
{canon eos 5d mark II | canon ef 50/1,4 usm}

© hannah lemholt





10 kommentarer:

  1. Så härligt du skriver och vilka bilder...
    Krya på dig...
    Kram Helena.

    SvaraRadera
  2. Magiskt, vackert och alldeles underbart!!!

    Usch hoppas din förkylning försvinner snart, men härligt att du tar det onda med det goda ;)

    Krya på kramis!!

    SvaraRadera
  3. Det låter alldeles otroligt mysigt er dag tillsammans. Trots febern. Mys, musik, te. Tillsammans. Och så fint med julrosen.

    Krya på sig.
    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  4. Herregud va duktig du är, nä jag menar HERREGUD!!!!! va duktig du är......helt mållös!!!!
    Fotar du små fina pojkar också?
    Kram Caroline

    SvaraRadera
  5. Ser allt framför mig...
    Längtar efter dig finaste.

    Puss till dig & Seb.

    Kom hit snart. Båda. Blir lycklig av er.

    SvaraRadera
  6. Första bilden - wow
    Det är nästan så jag kunde ta på auran/känslan/livet den utstrålar.
    Fantastiskt

    SvaraRadera
  7. ...så vackert....älskar oxå sajo persimon, kan inte leva utan min bodyspray.

    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  8. Ja...jag är mållös över dina foton...så magiskt vackra så man blir tårögd;) HUR gör man så vackert? Vilken kurs ska jag gå?!;D

    Kram
    Adela

    SvaraRadera
  9. längtar efter att få ser fler bilder från fotograferingen! :) du är fantastiskt hannah, jag är beroende av dina bilder, behöver en daglig dos av dom för att må bra!! kram*

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...