11.02.2011

i natt jag drömde ~ the sequel

självporträtt | ’henne noir’ i lightbox }


det har bara fortsatt det här med att jag drömmer 
att jag tatuerar mig. undrar om det står för något speciellt. 
det var ju inte så att jag blev traumatiserad på något vis,
eller nog för att hålla på såhär och återuppleva det i mina drömmar 
natt efter natt; av att följa med & se på när seb fick sin nya. 

morgon efter morgon vaknar jag i alla fall, snedögd & trollrufsig, 
~ & inspekterar varierande kroppsdelar sådär lite 
vadå-det-är-ju-inte-det-att-jag-tror-att-där-plötsligt-är-
flames-&-döskallar-på-hela-händerna/-drakinlindad-tiger-
över-hela-ansiktet-det-är-ju-bara-att-ja-jag-måste-ju-
kolla-ähum-en-annan-grej-som-ja-Du-vet. 

jag har lite till mitt försvarsom jag skrivit om tidigare, alltid
drömt oerhört starka, sammanhängande, ~ & ’meningsfulla’ drömmar;
ofta med tydlig början, höjdpunkt och slut. 
det har jag gjort ända sedan jag var liten. då var det ofta mardrömmar och jag fick 
tassa in på darriga barfotafötter och krypa upp i mina föräldrars säng; 
lägga mig bakom 1,97 m av världens tryggaste papa, ~ & placera en handflata
mot hans rygg. det fungerade varje gång. 

lucid dreaming med lillasyster | ’eyes wide shut’ i lightbox } 


’i love to smell flowers in the dark, she said.
you get hold of their soul then.’

~ från ’anne's house of dreams’ 
av l.m. montgomery 



hoppas Ni har haft en vacker novemberdag, fina Ni!
vi ses säkert i morgon ..
fortfarande utan. en. enda. tatuering. 
mycket min kropp är mitt tempel av mig.





1 kommentar:

  1. Vilken fantastisk gåva du har...är helt mållös...tack för att du visar!

    Hanna

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...