10.28.2011

nykär i neutralt



jag ger blanka { äggskalstonade - } f*n 
om jag är en i mängden just i det här fallet.
en i den myllrande, bleka massan skandinaver
insnöade på olika nyanser av vitt, 
~ för även om t.ex herrarna lindström & schyffert 
ju helt klart har poänger & jag skrattar 
åt deras ljust & fräscht, så står jag för, 
till 100%, att jag mer & mer får behov av en tabula rasa. 
jag behöver en neutral, lugn bas; åtminstone här hemma. 
desto mer kreativ jag blir i det jag arbetar med, 
desto mer ökar den längtan. 

det finns vila i vitt. 



hoppas Ni haft en riktigt fin fredag, 
~ & för de allra flesta av oss lyckliga är väl 
det mysigaste, roligaste av dagen kvar att njuta av. 

vi ses i helgen !






* och inte vilka gamla skruttskjortor som helst. 
pia handplockar { jag vet ~ för jag har varit med om härligheten }
det vackraste slitna men hela, ur de bästa lådorna, på de mest 
inspirerande brocante’rna i frankrike där hon bor, 
~ & sedan sätter hon ihop det till fantastiska förkläden
påsar som denna etc. med massor av själ & lätt doft av lavendel.
oj vad jag längtar till våren. för den där resan. den ska bara bli av.




3 kommentarer:

  1. Vad fina bilder du har på din blogg

    SvaraRadera
  2. Gillar också neutralt och strandfynd är det bästa som finns. Skall vandra vid havet, vid vår underbara stuga, i helgen och hoppas hitta många skatter. Alltid cosligt att titta in hos dig och njuta av fina bilder och charmig text. Önskar dig en skön helg 8`)

    SvaraRadera
  3. Om man ska ha vaktelägg från nånstans så ska dom definitivt komma från frankrike.

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...