10.19.2011

the look*


* nu har jag läst på här efter dagens bravader. 
the look på tattoo slang ska stå för ansiktsuttrycket 
en kund får när de först ser sin nya tatuering
{förhoppningsvis då ett saligt léende, antar jag, ~ & nog inte såhär}.


och ja, det fanns något euforiskt i ögonen när han 
efter några timmar i stolen stod tittade på sitt 
färdiga polynesiska armband.
{nä, men jag vet. så heter det ju inte. 
men jag är tydligen hopplös på det här.}

och den klär honom. 
är det någon tatuering jag kan tycka är vacker 
så är det såhär; enkla, traditionella mönster & symboler
som gjorts sedan urminnes tider och som klär hans ursprung
{thailand / kambodja}.
den här står tydligen som bas delvis för familjen 
inom traditionell polynesisk form, 
~ & så har jon satt sin prägel på den.  
custom {som i custom made}. 
familjen. det är bra grejer. 
.. och så länge han inte planerar att gå full maori 
à la once were warriors är vi okej. 



hoppas Ni haft en fin onsdag 
i höstvädret ! 





2 kommentarer:

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...