10.17.2011

en dag av många slag


i dag har varit, ~ & är en sån’ där dag, Ni vet, 
som känns som om den är flera. 
framåt eftermiddan’ känns morgonen en evighet bort. 
kanske är det när man känt mycket, tänkt mycket.
tusen och en natt på en enda dag. i tanken. 

det är någons födelsedag först & främst.


på Din dag, fina Du.
jag hoppas att den är vad Du önskat.
och lite till. 


en vacker liten skimrande skata störtade 
till marken  under vår stora björk på förmiddagen. 
med vingarna utbredda låg den och andades 
några gånger sådär med bröstet i snabba stötar.  
trädgården låg alldeles tyst omkring, 
~ & jag stod där och kände mig som ett barn 
i mina gummistövlar. ett steg fram och ett tillbaka, 
visste inte vad jag skulle ta mig till. 
då stillnade den plötsligt och var borta,
~ & tystnaden bröts av gråsparvar, koltrastar och 
andra skator som plötsligt kom flygande 
och satte sig i trädet, ~ & framförallt 
de andra skatorna skrek och tycktes svara varandra.
jag undrar vad de tänker. vad de kommunicerar. 

nu ligger den begravd där under björken
efter seb’s lilla ceremoni,
småfåglarna sjunger som om det 
vore sommarkväll, ~ & jag känner mig liten 
av någon anledning jag inte kan sätta fingret på. 

annars, bortom barnet, är jag glad & uppfylld 
av förväntan i dag. det känns som att livet är fullt
till bredden av möjligheter. i dag blev det klart att ett 
roligt projekt blir av framåt jul, ~ & det känns helt enkelt 
överhuvudtaget som att bitarna börjar slipas till i kanterna, 
bli mjuka & följsamma, ~ & så faller de 
på plats. en efter en. 


tack för alla omtänksamma & fina ord 
Ni lämnar efter Er här. 








1 kommentar:

  1. tusen tack
    för den fina buketten.
    och orden.

    det värmer långt in.

    tack.

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...