10.28.2011

bloggkärlek

tusind tak selv till stine, ~ & tine k 
för den urfina tusind tak presenten som 
precis kom med ups till dörren.
{ hur kunde Ni veta att jag gått & klämt på 
just den där keyhanger’n i brunt läder?! } 

helt säkert finns det mycket ’gratispresenter’, 
reklamtack, ~ & även cynism i bloggvärlden;
som ju är så ny för mig, men jag tog de här 
bilderna på kul, för min egen skull, 
~ & så kom det något väldigt fint tillbaka.
då känns det bara gott. tine k har varit en favorit 
hos mig sedan en massa år tillbaka, även när ingen sett,
~ & det är nog lite kriterium för mig om jag ska ha 
saker på bloggen som går att köpa. det måste vara äkta 
och naturligt från mitt håll, ~ något jag köpt & uppskattat
även om ingen någonsin visste. 

det känns som en fredag av tusind tak.
kanske kommer jag inte på hela 1000 just nu, 
men tack fina Du för allt stöd redan från början, 
~ & tack goa’ goa’ Dig som jag snubblade över 
bland de där statistiknuffrorna. 

apropå nuffrorna så går de i en stadig & sanslös 
linje uppåt i lilla diagrammet. 
Ni är många nu. 
men desto fler Ni blivit så har det också blivit lite tyst 
i kommentatorsrummet, tycker jag, 
så jag vill bara säga det igen;

jag älskar typografi 
och jag skulle älska att läsa Din.
det behöver inte vara grammatiskt genialiskt,
uppfinningsrikt uttänkt, eller drop dead dråpligt, 
bara det är Dina tankar. 
jag uppskattar varenda ord. 

det är också en finfin idé att ställa de där 
frågorna Ni har i kommentarerna, 
för min mail är fullkomligt översvämmad.


fin fredag sålänge !






8 kommentarer:

  1. Jag snubblade in på din blogg och den är som poesi för mej. Dina vackra bilder och alla orden av både glädje och funderingar i livet, är som soft balsam.

    När ord och bild vävs samman. Gillar det.

    Har inga frågor, utan fortsätt sprida glädje.

    En fin helg önskar jag dej. // Lissen

    SvaraRadera
  2. Jag fullkomligt älskar och beundrar ditt uttryck i bild, text och hur du bildbehandlar. Det är som poesi=) Jag fotograferar också och tycker det är en kick att få ta den "där" bilden man så länge gått och funderat på. Kul med en lite fredagsgift. Ha en fin helg/ Jessica

    SvaraRadera
  3. Vi är här, även om vi inte skriver kommentarer hela tiden ;-). En sak som jag hemskt gärna skulle vilja veta är hur du gör för att få dina bilder så fantastiskt vackra och liksom drömmande? Jag förstår att det är olika för bild till bild, men jag menar i största allmänhet.

    Du är min idol... och jag är så djupt imponerad av ditt arbete...

    Kram Angela

    SvaraRadera
  4. Tittar in i stort sett varje dag nu...Dina bilder är som poesi för själen! Och dina ord blir magiska rader och jag vilar en stund.

    Trevlig helg!
    Emelie

    SvaraRadera
  5. Nu är vi hemma från Stockholm. Vi passade på att hälsa på Sara och Sussi i Gamla Stan. Hjälp, vilka underbara lokaler de huserar i, och den nya lokalen verkar helt underbar den också. Tror vi får ha ett litet "event" där framöver, du kan visa upp dina underbara fotografier, Hannah.
    Hörs snart,
    Kram Sanne (Tine K)

    SvaraRadera
  6. Då vill jag bara säga att jag gillar din blogg så väldigt mycket. Både dina ord och dina bilder. Så vackra.

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  7. Jag kikar in här för en (minst) daglig dos inspiration och dagdrömmeri. För jag uppskattar att du inte skriver om glättigheter, det finns det så många andra bloggar som gör. Och jag uppskattar att du skriver om dina tankar och åsikter på ett sådant sätt som inte kan uppfattas på annat sätt än äkta, det finns för många oäkta bloggar där ute. Och så uppskattar jag dina vackra bilder och tittar, njuter och tittar lite igen.
    Och för att ställa en fråga till dig, igen, så ber jag dig att kika tillbaka på ett tidigare inlägg där jag önskade stilla min nyfikenhet på varför Canon vinner över Nikon och vilka objektiv som är dig kärare än andra och varför... Och så vill jag bara helt enkelt (som jag måste också tacka för att hon visade mig vägen till din vackra blogg) önska dig en riktigt fin helg. Kram

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...